חיישני חמצן,למדה לכל סוגי הרכב

              עד 50% הנחה

 

חיישני חמצן(למדה) חדשים ומשומשים לכל סוגי הרכב

 

                אחריות מלאה על כל המוצרים.

        לרשימת כל חיישני חמצן לחץ כאן

 

 

       מחשב מקצועי

  לאיתור תקלות מנוע

מנורת בדוק מנוע

  חיישן חמצן ברכב      

לחץ על התמונה להגדלה

חיישן חמצן, חיישן למדה
חיישן חמצן, חיישן למדה

כל מה שרציתם לדעת על חיישן חמצן, חיישן למדה, חיישן למבדה, איך הוא עובד, אילו סוגים של חיישני חמצן יש, מה תפקידו, כל התשובות לשאלות שלכם נמצא כאן.

 

מהו חיישן חמצן, למדה?

המושג חיישן חמצן הגיע במקור מאנגלית ( oxygen sensor).
לחיישן חמצן שמות נוספים בתחום הרכב כמו:חיישן למדה,חיישן למבדה.
חלקו העליון חשוף לאוויר הפתוח,ואילו חלקו התחתון מחובר לתוך האגזוז עצמו, ככה שהוא קורא את כמות החמצן בככל זמן נתון.

 

תפקידו של חיישן למדה ברכב

תפקידו של החיישן הוא למדוד בזמן אמת יחס דלק אוויר ,ולקבוע האם התערובת
עשירה או עניה בכל זמן נתןן.במידה וחיישן חמצן קורא  תערובת עניה באופן קבוע,הוא אומר למחשב ניהול המנוע את המצב הנתון,ולפי כך מחשב ניהול המנוע ייתן פקודה להזריק יותר דלק במערכת , מה שיגרום לצריכת דלק מוגברת.
במידה והחיישן יזהה תערובת עשירה באופן קבוע, הוא יאמר למחשב המנוע וכך התוצאה תהיה הזרקה נמוכה של דלק,
 מה שיכול ליצור תופעה של חוסר דלק
במערכת ויכול לגרום לזיופים וקרטועים וכדומה.

 

מיקומו של חיישן חמצן ברכב:
נתחיל בעיקרון פשוט,וברור:

חיישן חמצן(למדה) נמצא אך ורק על האגזוז.הרבה אנשים מתבלבלים בין חיישן אוויר לבין חיישן חמצן,
אז אני אסביר בצורה חד משמעית:חיישן חמצן לא יכול להיות מחובר לאף מקום אחר שהוא לא מערכת הפליטה,האגזוז עצמו.
בדגמים מסוימים הוא נמצא על הממיר הקטליטי,בדגמים אחרים הוא יכול להתחבר לפני הממיר הקטליטי.
יש מקרים שהוא נמצא בהמשך מערכת הפליטה, לאחר
הממיר הקטליטי ואפילו כחלק ממנו.(את כל המידע שצריך אני אפרט בהמשך המאמר).

(לחץ כאן לראות מספר תמונות של מיקומי חיישני חמצן, למבדה ברכב).

 

עד מודל 2001,לרוב סוגי הרכב היה רק חיישן חמצן אחד בודד לפני הממיר הקטליטי.
 משנת 2001 ומעלה, המהנדסים החליטו להוסיף חיישן חמצן נוסף מייד לאחר הממיר הקטליטי.

 

תפקידו של החיישן חמצן הנוסף הוא להוות ביקורת על הממיר הקטליטי,  בדגמי רכב ישנים, בעלי חיישן חמצן אחד אין בקרה על הממיר הקטליטי, ולא יהיה אפשר
לדעת מתי ממיר הקטליטי יסיים את עבודתו,או אם יש תקלה. ברגע שיש בקרה על הממיר הקטליטי ניתן לדעת מתי יעילותו נמוכה מהרגיל, ומתי זקוקים להחליפו.
מצב זה מונע מבעל הרכב להגיע למצב שבו מתקימות תקלות במערכת הפליטה- בממיר קטליטי.

 

 

סוגי חיישני חמצן

בתחום הרכב ישנם מגוון רחב של חיישני חמצן:
ברוב הדגמים הישנים של הרכבים, ישנם חיישן חמצן בעל 1-3 חוטים.

חיישן למדה בעל 1 חוטים - חוט שחור בודד.
חיישן למדה בעל 2 חוטים-  חוט שחור+לבן
חיישן למדה בעל 3 חוטים- זוג חוטים לבנים+חוט אחד שחור.

בדגמים החדשים, רוב חיישני למדה הם  בעלי 4 חוטים.
לחיישן חמצן בעל 4 חוטים- יש כמה סוגים של צבעים.

(שחור,שחור,אפור,לבן) , (לבן,לבן,שחור,כחול).

 

בחיישני חמצן בעל 4 חוטים ישנם מספר סוגים של חיישנים:

 

   *   חיישן חמצן זרקוניה - חיישן פופולרי, פועל לפי מתחים של בין 0-1 וולט.
   *   חיישן חמצן טיטוניה - חיישן שעובד בצורה מיוחדת, על מתחים 0-5 וולט.

   *   חיישן חמצן פס רחב - אלו חיישני חמצן מיוחדים, שפועלים בצורה חדשנית.

 

חיישן חמצן בעל 5 חוטים - פס רחב. - חיישנים אלו יהיו אך ורק בקדמת הרכב, פועלים בצורה מיוחדת, יותר מדויקים, רגישים מאוד, קפדניים מאוד.

 

 
תקלות נפוצות

 

*   נורת בדוק מנוע נדלקת, בצבע כתום: גם פה אני אסביר, כמו שהסברתי במאמרים

    הקודמים שלי,שמנורת "בדוק מנוע" , היא מנורת התראה כללית, ויכולה להידלק על מספר רב

    של תקלות,על מנת לדעת האם התקלה קשורה איך שהוא לחיישן חמצן, מה שעלינו לעשות

    הוא להתחבר למחשב, ולשאוב משם את התקלה+קוד התקלה. קוד התקלה בד"כ יהיה בעל

    4 ספרות, ויתחיל עם הספרה P בהתחלה, לדוגמא: P0135.

 

חיישן חמצן תצרוכת דלק - חיישן חמצן עייף עלול לגרום לתצרוכת הדלק לגבור בצורה

   משמעותית, במידה וחושדים בחיישן חמצן עייף, מומלץ להתחבר למכשיר של 4 גזים לאבחן

   את כמות הגזים היוצאים מתוך מערכת הפליטה.

 

*   זיהום אוויר ברכב - תקלת זיהום אוויר ברכב, בזמן טסט יכולה להיגרם ממספר פרמטרים,

   אחד מהפרמטרים הוא חיישן חמצן. ניתן לבדוק זאת במכשיר 4 גזים ובסורק תקלות.

 

גוף חימום שרוף -אחת התקלות היותר נפוצות של חיישני חמצן הוא שריפת הגוף חימום

   שלהם. צריכה להיות התנגדות מסוימת בין גופי החימום של חיישני חמצן.בודקים התנגדות

   בעזרת אבומטר.במידה ולאחר בדיקה לא רואים התנגדות בסלילי חימום ,או שרואים נתק,

   סבירות גבוהה מאוד שעל החיישן להחליפו. הרבה פעמים מתווסף למקרה הזה מנורת "בדוק

   מנוע" ומכוונת על תקלה בסלילי החימום של אחד החיישני חמצן ( הקדמי, או האחורי).

 

רכב נחנק - חיישן חמצן שסיים את תפקידו, עלול לגרום לעיתים ליחס דלק אוויר גרוע מאוד,

   מה שיגרום לרכב לצרוך יותר דלק, ובין היתר להיחנק.

 

ריח חזק מהרכב-במידה וחיישן חמצן מעשיר תערובת, בין היתר גם יהיה ערך CO גבוה,

   ובמקביל הרבה פעמים יהיה ריח חזק כמו של גופרית מכיוון האגזוז ומסביבו, CO גבוה יהיה

   מורגש בצורה חד משמעית מלווה בריח חזק ומסריח.

 

 

החלפת חיישן חמצן

הנה לכם סרטון שממחיש כיצד להחליף לבד חיישן חמצן ברכב שלכם ללא עזרה של בעל מקצוע.

לקישור לסירטון לחץ כאן

 

חיישן חמצן מחיר

במוסך שלנו, אנחנו מתחייבים לעשות את מיטב המאמצים על מנת לתת ללקוח חווית שירות אדיבה, אמינה, מקצועית, ואיכותית בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו נעשה את כל המאמצים על מנת שלקוח יראה מה התקלה, יבין את התקלה בצורה הברורה ביותר והשקופה ביותר.

שקיפות מול הלקוח ומחיר אטרקטיבי לכל לקוחותיינו.

רוני אגזוזים טלפון.jpg

השאר הודעה ונחזור אליך בהקדם

ממליצים עלינו ברשת

ההודעה נשלחה בהצלחה. נציג יחזור אליך בהקדם האפשרי

שם

אימל *

מס' טלפון

הודעה