ממיר קטליטי במחיר הזול ביותר!

התקנה במקום

לרשימת כל סוגי ממירים הקטליטים לחץ כאן

ממיר קטליטי - מידע ומחיר

ממיר קטליטי

 

 

מהו ממיר קטליטי?

ממיר קטליטי הוא חלק ממערכת הפליטה(אגזוז) של כלי הרכב.

המקור של המילה ממיר קטליטי באה מלועזית- catalytic converter - שזהו מלשון המרה. ממיר גזים.

תפקידו העיקרי של הממיר הקטליטי הוא להפחית משמעותית את  רמת זיהום האויר.השפעתו של הממיר הקטליטי חשובה מאוד בשבילינו,בני האדם.
הממיר הקטליטי מפחית עד פי 10 את רמת הזיהום לעומת רכב אחר שאין בו ממיר קטליטי.
החל משנת 1994 נכנסה תקנה המחייבת כל רכב להימצא בו ממיר קטליטי תקין.

 

מיקומו של הממיר קטליטי ברכב

במודלים ישנים, עד 2001 , הממיר הקטליטי נמצא בין האגזוז האמצעי לבין הצינור הקדמי במערכת הפליטה.
עם הזמן הקדימו את הממיר הקטליטי לכיוון המנוע.

ההגיון שעומד מאחורי ראשם של המנהדסים הוא פשוט:
ממיר קטליטי נכנס למצב עבודה תחת טמפרטורה מאוד גבוהה, זאת אומרת ככל שהממיר הקטליטי רחוק יותר מהמנוע,ככה ייקח לו יותר זמן לפעול, וכתוצאה מכך הוא יזהם יותר זמן. לעומת זאת ברכבים חדשים הממיר הקטליטי נמצא ממש בספעת הפליטה.
הממיר הקטליטי מתחמם מייד מהחום העצום של גזי הפליטה אשר המנוע מוציא,
וכך הוא פועל בצורה יותר יעילה ומהירה- ומזהם פחות.

 

סוגי ממירים קטליטים

בשוק הממירים בארץ שלנו יש המון סוגים של ממירים קטליטים, חלקם אפילו ללא שם יצרן - סינים וצריך להיזהר מהם.אנחנו עובדים עם ממיר קטליטי אמריקאי, קליפורני, הידוע בעולם כממיר קטליטי חלופי איכותי.

ישנם סוגים רבים של ממירים קטליטים: כאלו עם חיישן אחורי , כאלו עם חיישן באמצע, כאלו בלי חיישן, שטוחים , עגולים ,גדולים יותר וגדולים פחות .

ובנוסף לכל ממיר יש תקן מסוים, אם זה תקן יורו 4 או יורו 5 המתקדם.

לא לכל הרכבים צריך לשים את התקן הגבוה ביותר, יש רכבים שמספיק תקן בינוני על מנת שהרכב יזהם בצורה תקינה.

רכבים בעלי שני חיישני חמצן  ומעלה מחויבים בממיר קטליטי מסדרה גבוהה,

במידה ולא יותקן ממיר קטליטי מסדרה גבוהה, נורת "בדוק מנוע" עלולה להידלק וזה לא נעים. לא מומלץ.

ישנם רכבים אשר מותקנים עליהם מספר ממירים קטליטים,מספר הממירים משתנה לפי חומרת התקן אשר היצרן קובע.  ככל שמודל הרכב חדיש יותר, ככה צריך לשים ממיר בתקן גבוה יותר.

 

תקלות נפוצות
פעמים רבות תקלת ממיר קטליטי מופיעה מייד לאחר הצתה לא נכונה:
למשל אם רכב מקרטע עקב סליל הצתה לא תקין, דלק לא שרוף נכנס לתוך מערכת האגזוז, תופעה כזו
יכולה לגרום לממיר הקטליטי להגיע למצב של התכה . יש מקרים מסוימים כתוצאה מההתכה החתיכות יתפרקו
ויגיעו לחלק האמצעי או האחורי ואף יגרמו לרכב לא לסחוב-כתוצאה מחתיכה שנתקעה בדיוק בקטע אגזוז הפליטה.

מה הסיבה שממיר קטליטי נסתם?

באופן כללי ממיר קטליטי נסתם עקב בלאי מואץ ובנוסף בעיות בהצתה. למאמר נרחב עם המון מידע נוסף אודות ממיר קטליטי סתום, מה הסיבות של ממיר להישבר, תמונות ועוד ניתן להיכנס לקישור הבא.

 

עיקרון פעולתו של הממיר הקטליטי

עיקרון פעולתו של הממיר הקטליטי הוא גזי הפליטה אשר יוצאים מן המנוע לכיון הממיר,
מגיעים אל הממיר הקטליטי ושם עוברים סינון .
לאחר תהליך הסינון, יוצאים גזי פליטה טובים יותר אשר מזהמים הרבה פחות ומקלים על כולנו.


מבנה הממיר הקטליטי

פלאנץ קדמי עם אטם עיגול או שטוח.לאחר הפלאנצ' יבוא מיקום

לחיישן חמצ ן(למדה),שיושב עליו. בנוסף יש על הממיר עצמו מן פחית שמגנה עליו מפני חימום . בתוך הממיר עצמו יש שתי חלות של ממיר, בינהיהם יש מרווח מסוים ומסביב החלות יש חומר מבודד, על מנת למנוע תזוזה של הממיר.

 

מתי נחשוד בהחלפת ממיר קטליטי

יייש מספר מצבים שיהיה על בעל הרכב לחשוד בתקלת ממיר קטליטי, אני אציג כאן מספר דוגמאות: אחת מהמצבים הראשונים שעליך , בעל הרכב לחשוד בממיר קטליטי תקול הוא

 

  • נורת ממיר קטליטי , ממיר קטליטי נורה - מנורה בצבע כתום,דומה לברז.הרבה אנשים חושבים שהמנורה הזאת  היא "נורת ממיר קטליטי", אבל למעשה האמת היא שהמנורה הזו היא מנורת אזהרה כללית, שמכוונת על תקלה במערכת ההזרקה או ההצתה.במקרה כזה צריך לגשת למוסך על מנת שיתחבר למחשב, סורק תקלות ויבדוק מהי התקלה. אחת מהתקלות שיכולים לראות זוהי תקלת יעילות ממיר קטליטי. אצלינו במוסך ניתן לבדוק זאת כמובן, בצורה המקצועית ביותר.

.

  • ממיר קטליטי רעש - יש מקרים שיש רעש מתכתי של התפרקות ,מן מתכת נוגעת   במתכת,מגיע מכיוון התחתון של הרכב.אחת מהסיבות שיכולות להיות זה  ממיר קטליטי  שבור.הממיר הקטליטי עם הזמן מתחיל להתפרק, או שנפגם כתוצאה מבעיה כל שהיא במערכת ההזרקה, או מפגיעה פיזית ממכה ישירה.

 

  •  ממיר קטליטי צריכת דלק -במידה ואתם מרגישים שיש לכם צריכת דלק גבוהה מהרגיל באופן חריג, מה שעליכם לעשות זה לבדוק במכשיר 4 גזים את גזי הפליטה, ולראות האם יש בעיה כל שהיא במערכת ההזרקה.במקביל מתחברים למחשב ורואים האם יש תקלות היסטוריות שקשורות לממיר הקטליטי או לחיישנים מסביבו. ממיר קטליטי פגום עלול לגרום לתצרוכת דלק גבוהה, בכך שהוא מתריע לחיישנים להדליק את מנורת התקלה, ובכך הרכב משנה את תערובת יחס אוויר-דלק. מה שיכול לגרום לעליה בתצרוכת הדלק ברכב.בנוסף במצב כזה יכול להיות ריח חזק של גזים לא שרופים במערכת הפליטה, דבר שיכול להיות מסוכן בנהיגה ממושכת.

  • ממיר קטליטי טסט - כישלון בטסט בזיהום אוויר על אחד הערכים CO או LAMBDA  יכול להיגרום כתוצאה מממיר קטליטי שסיים את פעולתו ולא מסנן כראוי.

 

  •  בדיקת זיהום אוויר - בבדיקת זיהום אוויר ניתן לבדוק את כל הערכים המדויקים אונליין, במידה ואחד הערכים אינו לפי התקן הרצוי, גבוהה מהרגיל, התקלה עלולה להיות ממיר. לנו ידע מקצועי על מנת לאבחן האם התקלה קשורה לממיר קטליטי, או לגורם אחר, אשר עושה את הבעיה.

 

 

  • ממיר קטליטי סתום  פעמים רבות ממיר קטליטי מתחיל להתפרק, ועם הזמן חתיכות מהממיר עלולות להיכנס לחלקים מאגזוז, מקרה כזה הוא גם מסוכן לרכב, וגם לנהג, היות  ואי אפשר להגיע למהירויות גבוהות, מהירות הרכב יכולה להיעצר ב40-50 קמ"ש, מסוכ מאוד לנסוע ככה.(למאמר

 

 

ממיר קטליטי מחיר

במוסך שלנו אנו מתחייבים למחיר הוגן , שירות ובדיקת התקלה באמצעות מיכשור מתקדם+התקנה במקום,אנו  מחזיקים את כל סוגי הממירים קטליטים במלאי.

 

החלפת ממיר קטליטי

בלאחר שבדקנו בצורה המקצועית ביותר, האם התקלה היא ממיר קטליטי, אנו מבצעים את החלפת ממיר קטליטי בצורה המקצועית ביותר,והיעילה ביותר, נותנים אחריות מלאה על המוצר, בודקים לאחר מכן במיכשור שלנו את הגזים לאחר התיקון,מדפיסים ללקוח את בדיקת זיהום האוויר לאחר ההחלפה.

 

קודי תקלות נפוצים בתקלות ממיר

קודי התקלות הנפוצים יותר בתקלות של ממיר הן:

P0420 , p0421 , P0422 , P0431 , P0430 , P0422

במידה וסורק התקלות שלכם התריע על תקלות אלו, אתם מוזמנים להתקשר ולהתיעץ, לנו מידע נרחב בנושא ונסיון גדול מאוד.

תגיות: ממיר קטליטי, ממיר קטליטי לרכב, ממיר קטליטי סתום,תיקון ממיר קטליטי, ממיר קטליטי מרעיש, מה זה ממיר קטליטי, מבנה הממיר קטליטי, סוגי ממיר קטליטי, ממיר קטליטי מחודש, ממיר קטליטי משופץ, שיפוץ ממיר קטליטי, ממיר קטליטי לא עובד, חידוש ממיר קטליטי, הסרת ממיר קטליטי,ממיר קטליטי מתפרק, ממיר קטליטי נורה,ממיר קטליטי מתפורר, ממיר קטליטי הלך, ממיר קטליטי דיזל, ממיר קטליטי צריכת דלק, ממיר קטליטי סחיבה, ממיר קטליטי מקולקל, בדיקת ממיר קטליטי, ביטול ממיר קטליטי, הורדת ממיר קטליטי, הוצאת ממיר קטליטי,החלפת, להוריד ממיר קטליטי, ניקוי ממיר קטליטי, ממיר קטליטי צריכת דלק, צריכת דלק ממיר קטליטי, ממיר קטליטי צריכת דלק גבוהה החלפת ממיר קטליטי, P0420,P0421,P0422, קוד תקלה.ממיר קטליטי במרכז, ממיר קטליטי בשפלה, ממיר קטליטי בשרון, ממיר קטליטי בירושלים, ממיר קטליטי בדרום, כל הערים, ברחובות, בנס ציונה, בראשון לציון, ביבנה, באשדוד, באשקלון,ברמלה, בלוד, בגדרה, אזורים במרכז, בפתח תקווה, בחולון, בבת ים, בתל אביב,ברמת גן, בראש העין,בבאר שבע, באופקים, בשדרות, בכפר סבא, בנתניה, בהרצליה,בירושלים, בבית שמש, במודיעין, ברעות, ביהוד,ב,

רוני אגזוזים טלפון.jpg

השאר הודעה ונחזור אליך בהקדם

ממליצים עלינו ברשת

ההודעה נשלחה בהצלחה. נציג יחזור אליך בהקדם האפשרי

שם

אימל *

מס' טלפון

הודעה