ממיר בזמן החטאת ניצוץ נהפך לאדום

 
 
G
M
T
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Text-to-speech function is limited to 200 characters
 
[removed]
 
Options : History : Feedback : Donate Close

  ממיר מותך.  לאחר הליך ההתכה שלו

 
 
G
M
T
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Text-to-speech function is limited to 200 characters
 
[removed]
 
Options : History : Feedback : Donate Close

  ממיר שרוף וסתום. סיים את עבודתו

       כתוצאה מתערובת עשירה

 
 
G
M
T
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Text-to-speech function is limited to 200 characters
 
[removed]
 
Options : History : Feedback : Donate Close

        ממיר קטליטי סתום

מידע טכני כללי ופתרונות אפשריים

 

dback : DonateClose

 
 
G
M
T
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Text-to-speech function is limited to 200 characters
 
[removed]
 
Options : History : Feedback : Donate Close

 במידה ואתם לא יודעים מהו ממיר קטליטי בכלל - ניתן לקרוא מאמר מפורט כאן.

במידה ואתם כבר יודעים מהו ממיר קטליטי, ואתם חושדים שאולי הוא נסתם-המאמר הזה נכתב עבורכם.

הרבה לקוחות בתקופה האחרונה פונים אלינו בשאלה "האם הממיר קטליטי ברכב שלי סתום",
וכמה עולה ועוד, ולאחר שיחה קצרה אנחנו מבינים שהלקוח מעט מבולבול והתקלה היא לא ממיר, אלא משהו קצת  אחר.
והאמת? , מבאס אותי לשמוע על לקוחות שהחליפו ממיר רק כי "הרכב לפעמים לא סוחב" ולמעשה התקלה נשארה כמו שהיא.ללא כל תועלת. מבאס, אתם חייבים להודות.

במאמר הבא אני אסביר מעט מדוע ממיר קטליטי יכול להיסתם,  כיצד מרגישים זאת ברכב,ובאילו אמצעים ושיטות ניתן לבדוק זאת , אבל לפני שאני מתחיל  אני אתן לכם טיפ קטן:ברגע שרכב לא סוחב , לקוחות רבים ישר מתחילים לחשוב ולבדוק על ממיר קטליטי, וזה דבר לא נכון.

לא כל בעיית סחיבה או סתימה, מסתכמת בהחלפת ממיר .הרבה פעמים זה לא פיתרון התקלה בכלל!.לשם כך כתבתי את המאמר הזה, על מנת שאנשים יכירו וידעו מעט , ואולי ימצאו גם  דרכי טיפול.
 

בד"כ , ברגע שממיר קטליטי יהיה סתום, אתם תרגישו את זה באופן חד משמעי!
כמובן שיש יוצאים מן הכלל, אבל ברוב המקרים כשהוא מגיע למצב סתימה טוטאלית אתם תחושו מייד

  • .פעמים רבות לפני הופעת הסתימה בממיר , מחשב הרכב יתריע על תקלה בו. (תמונה של בדוק מנוע)

 

סימפטומים של  ממיר קטליטי סתום, שבור

  • חוסר סחיבה -רכב מתקשה להגיע למהירות 50-60 באופן תמידי.

  • לחץ חוזר במנוע - בזמן לחיצה חזקה על הגז בתאוצה יש מן רעש חזק של לחץ חוזר  "פסססס" , (רעש זה נובע מעצם העובדה שגזים אינם נפלטים מהאגזוז החוצה, אלא נתקעים וחוסמים את היציאה . ( בדרך כלל תופעות אלו שכיחות ברכבים בעלי זוג ממירים קטליטים ומעלה).

  • רעש מתכתי מתחת לרכב - חוסר סחיבה קיצוני +רעש מתכתי מתגלגל באזור של הנהג.

  • רכב לא מניע (מקרים דיי נדירים) , פחות נפוץ, אבל עדיין קורה לעיתים.

  • רכב נכבה ( מקרים נדירים ביותר)


כיצד ניתן לבדוק תקלות ממיר קטליטי חסום:

  • פתיחת חיישן חמצן לפני הממיר - לפני הממיר קטליטי ישנו חיישן חמצן, במידה ופתחנו חיישן חמצן לפני הממיר לכיוון המנוע, ורכב התחיל לעבוד בצורה יותר טובה, אז אנחנו יכולים לדעת שהגיוני מאוד שממיר שלנו סתום

  • .הערה:(הבדיקה צריכה להיעשות לזמן קצר מאוד, מכיוון שגזי הפליטה מאוד חמים ונסיעה ממושכת יכולה לגרום לנזק בזמן שהחיישן חמצן מפורק).

  • שחרור ברגי הממיר - אותו עיקרון פשוט בדרך שונה, משחררים לפני הממיר לכיוון המנוע מספר ברגים,  נוסעים נסיעת מבחן קצרה . במידה ומרגישים שינוי בודקים ממיר.

  • פירוק פיזית של הממיר - ברגע שמפרקים ממיר , ניתן להסתכל דרכו אל האור ולראות את הצד השני.בתוך הממיר ישנן מחיצות שמסננות את הגזים, במידה והוא יהיה סתום , לא תוכלו לראות את הצד השני.שיטה זו פופולרית יותר לממיר אשר ממוקם מתחת לרכב, שיטה זו עובדת 100 אחוז, אך היא לא תמיד כדאית מבחינה כלכלית.

  • שעון ואקום לסעפת יניקה - מחברים שעון ואקום ובודקים ערכים בסרק ובסל"ד גבוה.

  • אקדח טמפרטורה - דרך אקדח ניתן לבדוק טמפרטורה לפני ואחרי הממיר ולפיו לראות אם הוא מתחמם ועד כמה.

הערה: בגלל שאנחנו שואפים לבדיקות ודיוק של 100 אחוז, אנחנו פחות משתמשים באקדח טמפרטורה , ושעון לחץ ואקום כאמצעי בדיקה . למען הסר ספק, כתבתי פה את המידע הזה על מנת שאנשים ידעו את כלל האפשרויות הקיימות בשוק לאבחון התקלה וירחיבו את הידע.

  • חיבור מחשב ואבחון תקלה- לעיתים מעט לפני שממיר שובק חיים, מופיעה לנו מנורת אזהרה של המנוע שמחווה על התקלה.(+תמונה)

מדוע הממיר שלנו עלול להיסתם?

י

  • החטאת ניצוץ - (Misfire) , דלק חי מחטיא מגיע לאגזוז ומוצת שם .תופעה זו גורמת לבערה גדולה מאוד באגזוז, לממיר לוהט בצבע אדום חזק, ואף גורם לשבירתו או להתכה שלו ( חום גבוה)

  • תערובת עניה או עשירה ברכב- יחס דלק אוויר גרוע יכול לגרום לבלאי מואץ ואף להתפרקותו של הממיר.

  • ממיר מגיע במגע עם שמן - ממיר לא יכול לסנן שמן, במידה ויש כמות גדולה של שמן שמגיעה במגע עם הממיר, השמן עלול לסתום אותו.

  • פגיעה פיזית בממיר - פגיעה פיזית במדרכה או בסלע יכולה לסדוק את הממיר ואף לשבור אותו.

  • מילוי סולר במקום בנזין - פגשנו רכבים שבטעות מילאו סולר במקום בנזין, דבר שגרם מייד לשבירת הממיר הקטליטי ולהתפרקותו המיידית!

  • מה עושים ברגע שנתקענו עם ממיר סתום ברכב?

  • אפילו אם אתם במוסך - זו לא בושה להתקשר ולקבל הצעת מחיר נוספת אטרקטיבית עבור החלפת הממיר.

  • ביטוח גרירה - במידה ורכב אינו יכול לנסוע, יש למרבית הרכבים ביטוח גרר שיכול להביא אתך מהמקום שלך אל המוסך שלנו.(רצוי להתקשר לחברת הביטוח לפני הפעולה)

  • לאחר החלפת הממיר חשוב לוודא שחתיכות לא נתקעו בהמשך הצנרת, פגשנו מקרים שגם לאחר החלפת הממיר הרכב היה גוסס, כי חתיכה נתקעה בהמשך האגזוז ולא נתנה לאוויר לצאת.

  • לסיכום:

  • אני בטוח שבמידה ושרדתם את הקריאה עד לפה, אתם כבר יודעים הרבה יותר טוב על הממיר, למה הוא נסתם, וכיצד לבדוק זאת.
    במידה ויש לכם שאלות נוספות , אתם מוזמנים להתקשר אלינו ליעוץ והכוונה במידת הצורך נשמח לתת לכם שירות.

 
 
G
M
T
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Text-to-speech function is limited to 200 characters
 
[removed]
 
Options : History : Feedback : Donate Close
רוני אגזוזים טלפון.jpg

השאר הודעה ונחזור אליך בהקדם

ממליצים עלינו ברשת

שם

אימל *

מס' טלפון

הודעה

  • Wix Facebook page

                   רוני אגזוזים |   גבריאלוב 34 רחובות  |   טל  08-946-20-14  |   פקס  08-947-4567             צור קשר בפיסבוק